fbpx

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik contact met mijn orthopedagoog?

Als je een Letterster-abonnement hebt, kun je inloggen in Letterster. In de ‘ouderkamer’ van Letterster kun je via de berichten-functie jouw vragen stellen. Daarnaast heb je, per periode van 13 weken, recht op een telefonisch consult van 20 minuten met jouw orthopedagoog. Een afspraak kan worden ingepland via de berichten-functie in de ouderkamer. Uiteraard is het mogelijk om extra telefonische contactmomenten aan te vragen. Je kunt dit bestellen vanuit de ouderkamer van Letterster.

Hoe vaak kan ik contact hebben met mijn orthopedagoog?

Je kunt je vragen altijd stellen aan je orthopedagoog via de berichten-functie in de ‘ouderkamer’ van Letterster. Daarnaast is er, per periode van 13 weken, een telefonisch contactmoment: een consult van 20 minuten met jouw orthopedagoog. Uiteraard is het mogelijk om extra telefonische contactmomenten aan te vragen. Je kunt dit bestellen vanuit de ouderkamer van Letterster.

Kan ik meerdere kinderen aanmelden voor Letterster?

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kunt hiervoor een extra Letterster-abonnement aanvragen via deze website. Tevens kun je dan gebruikmaken van familiekorting. Voor ieder nieuw abonnement ontvang je 20% korting op de aanschafprijs. Je ontvangt de kortingscode per e-mail bij je eerste bestelling.

Werkt Letterster ook op een tablet?

Letterster werkt zowel op een tablet als op een computer.

Past Letterster bij de taalmethode op school?

Letterster kan naast de methodes op scholen gebruikt worden. De steunkaarten worden in instructievideo’s uitgelegd. Hierin gebruiken we benamingen waar de categorie om draait, bijvoorbeeld ‘woorden met een lange klank aan het eind van de klankgroep’ (in plaats van ‘de regel van de jager’, de ‘klinkerdief’, et cetera). Het kind zal dus niet in de war raken omdat er geen regelnamen van een andere taalmethode worden gebruikt.

Hoe weet ik of mijn kind vorderingen maakt?

In de ouderkamer van Letterster kun je als ouder de voortgang van je kind nauwgezet volgen. Heb je hier een vraag over, dan kun je direct een bericht sturen naar de orthopedagoog via de berichten-functie in de ‘ouderkamer’ van Letterster. Bij de resultaten van de oefeningen staat altijd een advies, passend bij de resultaten van je kind. Je ziet bijvoorbeeld welke oefeningen worden beheerst en welke je kind nog een keer zou kunnen maken.

Hoe weet ik of mijn kind wel/geen dyslexie heeft?

Om er achter te komen of je kind dyslexie heeft, is een onderzoek nodig bij een gespecialiseerde organisatie, zoals bijvoorbeeld Cedin of Marant. Als vanuit het onderzoek Ernstige Enkelvoudige Dyslexie (EED) wordt vastgesteld bij je kind, kan er vervolgens gestart worden met een vergoede dyslexiebehandeling. Blijkt uit het onderzoek dat er geen sprake is van Ernstige Enkelvoudige Dyslexie, maar wel van dyslexie of een lees- en/of spellingachterstand? Dan is Letterster een goede manier om te oefenen met lezen en spellen.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Het Letterster-abonnement heeft een bepaalde looptijd waar je voor betaalt. De looptijd van een standaard abonnement is 3 maanden. Het is ook mogelijk om direct voor een langere periode een abonnement af te sluiten, bijvoorbeeld voor 6 maanden. Letterster is gedurende de looptijd van je abonnement te gebruiken. Wanneer je besluit het abonnement niet te verlengen, dan wordt je account gesloten. Opzeggen is daarom niet noodzakelijk.

Wat gebeurt er als wij een keer een les missen?

Als je een les mist, dan is dat geen probleem. Je abonnement is standaard 13 weken geldig, tenzij je een abonnement voor een langere periode hebt afgesloten. Wanneer je minder dan het aanbevolen aantal keer oefent of lessen volgt, dan is het abonnement niet automatisch langer geldig. Het is wel mogelijk om een les iets later te maken binnen de abonnementsperiode van 13 weken.

 

 

 

Ondersteuning

Staat je vraag er niet tussen? Wij helpen je graag verder!
Kun je bijvoorbeeld niet inloggen of lukt het niet om een abonnement aan te vragen of te verlengen? Vul dan onderstaand formulier in en wij beantwoorden je vraag zo snel mogelijk.

Heb je een inhoudelijke vraag over de begeleiding van je kind?
Stel deze dan rechtstreeks aan de orthopedagoog via de berichten-functie in de ‘ouderkamer’ van Letterster.

We gebruiken de gegevens die je hier invult enkel om je te helpen met je vraag over Letterster.

Letterster is een product van:

logo-footer-cedin
logo-footer-marant